Deklaracja Dostępności
Publiczna Szkoła Podstawowa im.Bł. Franciszki Siedliskiej w Żdżarach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: pspzdzary.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem:
- Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
- Materiały audio lub wideo nie posiadają alternatywy w postaci np. audiodeskrypcji.
- Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo np. przez nieprawidłowy współczynnik kontrastu w treściach.
- Załączniki nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego.
Nadmierne koszty:
Brak informacji o nadmiernych kosztach.
Treści nieobjęte przepisami:
Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Kucharska — mejlowo pspzdzary@op.pl lub telefonicznie +48 48 674 41 22.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Katarzyna Kucharska pod adresem pspzdzary@op.pl lub w siedzibie jednostki: Żdżary 75 B, 26-420 Nowe Miasto nad Pilicą
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie budynku:
Budynek szkolny ma dwie kondygnacje z szerokimi poziomymi ciągami komunikacyjnymi, jednak brakuje w nim windy oraz toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Dostęp do budynku jest możliwy przez dwa wejścia, zlokalizowane po przeciwnych stronach, z których żadne nie posiada podjazdu dla wózków. Obiekt jest w pełni monitorowany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, a drogi ewakuacyjne są wyraźnie oznakowane.
Dostosowanie wejść do budynków:
Wejścia nie posiadają podjazdów dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego.
Dostosowanie korytarzy:
Szkoła zapewnia szerokie i dostępne ciągi komunikacyjne zarówno na parterze jak i na "1" piętrze. w szkole nie ma windy, która by zapewniała przemieszczanie się osób ze specjalnymi potrzebami między kondygnacjami.
Dostosowanie schodów:
Schody posiadają poręcze. Stopnie nie są oznaczone kontrastowo.
Dostosowanie wind:
Brak windy.
Dostępność pochylni:
W budynku nie ma pochylni.
Dostępność platform:
W budynku nie ma platform.
Dostępność tyflomap:
W budynku nie ma tyflomap.
Dostosowanie parkingów:
Przed szkołą jest parking dostępny dla petentów. Parking nie posiada wydzielonych miejsc dla osób z niepełnosprawnościami.
Prawo wstępu z psem asystującym:
Do budynku i wszytkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystentem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Kontakt za pomocą poczty elektronicznej, przesyłanie wiadomości tekstowych w tym z wykorzystaniem SMS, MMS . Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych. Przesyłanie faksów.
Dostępność tłumacza języka migowego:
W budynku nie jest dostępny tłumacz języka migowego.
Dostępność informacji głosowych:
W budynku nie są dostępne informacje głosowe.
Dostępność pętli indukcyjnych:
W budynku nie ma dostępnych pętli indukcyjnych.